[Xbox One] Fighter Within

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    • Ubisoft® Enthüllt Fighter Within™

      UBISOFT® ENTHÜLLT FIGHTER WITHIN™

      ERHÄLTLICH ZUM XBOX ONE-LAUNCH

      Spieler erleben Next-Generation-Fighting zum ersten Mal auf der gamescom 2013


      Düsseldorf, 20. August 2013 – Ubisoft gab heute bekannt, dass Fighter Within™ zum Start der Xbox® One, dem All-In-One-Games und Entertainment-System von Microsoft®, erscheinen wird. Fighter Within ist ein Kampfspiel, das speziell für die Next-Gen-Spielehardware entwickelt wurde und das die Kinect®-Technologie für Xbox One voll ausnutzt. Es bietet Spielern die Aufregung eines echten Fights, während sie ihre Freunde virtuell bekämpfen.



      Fighter Within bietet die komplette Motion-Fighting-Erfahrung. Es ermöglicht Spielern ihre Kampffähigkeiten unter Beweis zu stellen und ihre Kampftaktiken zu schärfen, um ihre Gegner zu besiegen. In Fighter Within können Schläge, Tritte, Konter und Kombos ausgeführt werden.

      „Fighter Within erfüllt die ultimative Kampfspiel-Fantasie und bietet Spielern das anspruchsvollste und körperlich forderndste Motion-Fighting-Erlebnis auf Xbox One“, sagt Geoffroy Sardin, EMEA Chief Marketing & Sales Officer bei Ubisoft. „Spieler treten gegen ihre Freunde an, um ihre Fähigkeiten zu messen, ihre Überlegenheit zu demonstrieren und ihren inneren Krieger zu entfesseln.“

      „Mit genauer und besser reagierenden Stimm-, Visions- und Motion-Technologien bindet die neue Kinect für Xbox One Spieler mehr denn je in Spiele und Unterhaltung ein“, sagt George Peckham, General Manager, Global Publishing Group bei Microsoft. „Ubisoft hat eine große Vielzahl an innovativen Exklusivtiteln für Kinect für die Xbox 360 geliefert. Es besteht kein Zweifel, dass Spielern mit Fighter Within für die Xbox One ein weiteres einzigartiges Spielerlebnis geboten wird.“

      Fighter Within stellt Wunden in Echtzeit dar, bietet Schweiß und schonungslose Treffer, um Spieler im Kampf voranzutreiben. Mit der eindrucksvollen Bewegungserkennung, verschiedenen Angriffs-Bewegungen und dem Nervenkitzel gegen Freunde anzutreten, bietet Fighter Within ein Kampfspielerlebnis für eine neue Spieler-Generation.

      Für mehr Informationen zu Fighter Within besuchen Sie bitte: fighter-within.com
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    • Fighter Within - Q&A mit den Entwicklern

      Auf der Ubisoft XMas Tour konnten wir einen kurzen Blick auf das neue Xbox One Kinect Spiel werfen, wobei einer der Entwickler ebenfalls vor Ort war.
      Anbei nun ein Q&A zum kommenden Fighter Spiel:
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      Discover "Fighter Within,” the Xbox One exclusive game that provides you with the excitement of a real fight, throwing you into the most immersive total-body combat experience ever made. Enter a world of sweat, timing and training thanks to kick-ass motion recognition. Brawling with you friends will never be the same. Check out the Xbox Wire exclusive interview below with Luc Verdier, Producer from Daoka on “Fighter Within” and stay tuned for more news and insights from other renowned developers of the hottest and most anticipated games coming to Xbox.

      What are you most excited about for developing on new generation hardware?
      A new generation of hardware is always an exciting turning moment in video game history, and as a game creator, you have no other choice than to be enthusiastic and excited. This is the perfect opportunity to create new things, innovate in game design, redefine genres’ frontiers, try things... all coupled with new technological capacities. When you think about it, everything is exciting about a new gen!

      When it comes to our project, “Fighter Within,” the most exciting part is probably to be the first studio to have the opportunity to bring a new generation motion-fighting game. The motion-fighting genre is one of the most recent genres to have emerged; therefore it is not standardized yet. There are a lot of things to be done, and rules to be defined to find the perfect game design. With that perspective in mind, it is simply thrilling to be part of its first steps, and to take advantage of this new generation of hardware to deliver our view on what a motion-fighting game should be.

      How will a new generation of hardware impact the future of motion-based fighting games
      Obviously, the technological gap is huge between the Xbox 360 and the Xbox One. This improvement in hardware allows us to do things we could not have done before -- from shading, lighting, and shadowing to anti-aliasing and post-processing. We are really happy with the graphics, which we find stunning! The new generation Kinect is also a masterpiece of technology. It allows us to realize our vision of intuitive and more immersive controls.

      What are the benefits with developing a fighting game using Microsoft’s next-generation Kinect sensor?
      There are multiple benefits offered by the new Kinect. First of all, the recognition is way more precise. The sensor can actually track each of your fingers, and even your eyes. The good news is that the exclusion of objects has also been greatly improved so this great recognition is not disturbed by all the items around you, or people passing behind you while you’re playing.

      The local multiplayer has also been drastically improved, and you can now play 1 versus 1 in small apartments without breaking anything or kicking your friends (at least unintentionally). And of course, the responsiveness is way better thanks to the Xbox One’s power. We used all that to respond to critiques that were made from players and journalists about the first Kinect fighting games, and we think we now can deliver on the long-awaited motion-fighting promise that was made to players a few years ago. Playing “Fighter Within” is fun, responsive, and physical: the perfect way to fight with your friends without hurting anything else other than their pride!

      There are many other improvements offered by the new Kinect, like the muscle tracker, but we chose to only use the technologies we needed to offer a fun, immersive and straightforward fighting experience. I hope that we, and some other developers, will continue to explore the possibilities offered by this device to create new gameplay mechanics to enhance the motion-fighting experience in the coming months and years.


      What are your favorite combat moves you’ve seen implemented in gameplay?
      My favorite one is the Counter High. To perform it, you have to dodge a punch by ducking and strike your opponent “in their face,” at full strength (for maximum pleasure)! This is so rewarding and fun. I also love the Grab/ Throw, as this move reminds me of the real sense of competition in Jujitsu.

      Who is the ‘king of the ring’ amongst “Fighter Within” developers?
      We have a mini-tournament every Friday afternoon to test the game, share our thoughts and blow off some steam (surprisingly, fighting is good for team building too). Last week I ranked second. I missed the gold star when the lead QA threw me out of the ring with a Swap (jumping over my character to invert positions in the arena) and followed quickly with a nasty roundhouse kick… now that I have said that in public, I can’t wait for a rematch!

      How much space is recommended for a positive (and safe) multiplayer experience in ones home?
      Offline multiplayer is one of the major improvements brought by the new Kinect. You actually do not need much distance to play. A few feet is enough to play, though I’d recommend about 5 feet, as I have a large TV screen, like most gamers I guess. And to play 1 versus 1 safely, you’ll probably want to leave a couple feet between you and your friend too!


      M.C.
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      Der beste Grund auf einen Berg zu steigen ist..... weil er da ist!

      James T. Kirk
    • Fighter Within - neue Trailer

      Ubisoft veröffentlichte heute einen neuen Gameplay-Trailer zu Fighter Within, dem Xbox One-exklusiven Motion-Fighting-Titel für die neue Kinect. Das Video zeigt die Next-Generation-Grafik und neue Charaktere, die ihre Moves, Combos und unverkennbaren Attacken zur Schau stellen. Für besonders spektakuläre Manöver werden gelegentlich auch Objekte in den Arenen verwendet.




      M.C.



      Der beste Grund auf einen Berg zu steigen ist..... weil er da ist!

      James T. Kirk
    • Ich finde es an sich interessant.
      Aber mich stört wie schon angesprochen die zeitverzögerte Aktion und die eingeschränkten Bewegungsmöglichkeiten. Würde mir da etwas mehr Move Möglichkeiten wünschen.
      Wenn er schon Dragonball erwähnt, dann hätte ich eigentlich auch lieber ein Dragonball Game. Da kommt diese Energieaufladung doch wesentlich aggressiver und motivierender rüber.
      Aktuell: Alex Kidd in Miracle World 2 (Master System/deutsch und englisch)
    • Scheint ziemlich unterirdisch geworden zu sein, Eurogamer spart nicht mit Häme:

      There are so many things wrong with Fighter Within it's impossible to keep count. The first thing you notice is the gesture recognition. Kinect struggles to comprehend the most basic of hand movements. Performing simple actions requires gargantuan amounts of perseverance and luck, and frequently leaves you frustrated, furious and exhausted. And that's just the menu screens.

      [...]

      The problem is it's impossible to perform the majority of these moves deliberately. Pulling one off always feels like the result of luck rather than skill. It's as if the Kinect can't cope with complex manoeuvres, so the game chucks in special stuff at random to create the illusion of layers of complexity. There are layers in a s*** sandwich, but it's still a s*** sandwich.

      [...]

      Ubisoft should be ashamed of itself for trying to peddle more of this nonsense. And Microsoft needs its giant cyborg head examined for thinking this is a great way to show off the capabilities of its new hardware. It's like Tampax launching an ad campaign fronted by Danny Dyer.

      1 / 10

      eurogamer.net/articles/2013-11-29-fighter-within-review

      /edit
      Zumindest scheinen die Dialoge großartig zu sein:
      So that's at least seven other things. Here's one more: the dialogue. Sample:

      "I gotta run... Someone's waiting for me."

      "Yeah... My knuckles."


      :lol:

      Aus dem Giantbomb-Cast:
      You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Vit ()

    • Das ist doch eine Katastrophe. Und reiht sich anstandslos in alles von M$ vorgetragene hinein. Der werden Bilder ohne Ende von kinekt Möglichkeiten gezeigt, sogar von Usern ein pümmel-Gate geliefert, um subtil die perverse Genauigkeit der Erkennung zu zeigen, und dann das!
      Was soll das? Genau so einen Titel hätte ich von M$ selber erwartet und dann auch funktionierend. Als direkter Beweis von " seht her Leute, es funktioniert wunderbar".
      Das ist doch wieder volle Kanone scheiße! Das müssen die Leute doch bemerkt haben? Man kann doch nicht so etwas ernsthaft verkaufen wollen? Ich verstehe es einfach nicht mehr!

      Wann sollte die Konsole denn ursprünglich erscheinen? Denn es sieht so aus, als ob hier eine Baustelle dem Kunden verkauft wurde. Jedes spiel kommt mit diesem "Huch"-Moment daher. Das kann es doch einfach nicht sein. Die Leute müssen mich doch überzeugen 100 Euro mehr auszugeben, weil kinekt ein wundervolles gerät Ist, was mir als User ein deutliches mehr-Erlebnis bietet. Und dann kommt sowas.

      Das es relativ gelassen von der online Community aufgenommen wird, zeigt doch, das man dies schon alles erwartet hat. Das darf M$ aber nicht passieren.

      Qualitätsmanagement für'n Arsch Leute! Genau wie der ganze Rest, der von dieser gurkentruppe vorgetragen wird. Das kann doch alles nicht wahr sein. Wir reden hier von einem Multimilliarden doller Konzern und dann wird so unprofessionel agiert, dass man das Gefühl bekommt, eine praktikantengruppe wäre für das Projekt Xbox One verantwortlich gewesen.

      Ich kenne den ursprünglichen erscheinungstermin der Konsole nicht. Aber der Wechsel von dem Slave Model sowie der Reaktion auf sonys erscheinungstermin müssen da für extremen Druck gesorgt haben. Es ist immer eine anstrengende Zeit wenn ein neues Produkt einer Firma auf den Markt kommt, aber das hier hat eine ganz andere Dimension. Das hier hat mercedes a klasse Format.



      "Die erste Generation verdient das Geld, die zweite verwaltet das Vermögen, die dritte studiert Kunstgeschichte und die vierte verkommt vollends."
      (Otto von Bismarck)


      xbox live: SYMER 0083